Utorak, 14 Svibanj 2024
DIŽU CIJENE SAMO ZATO JER MOGU

ZLOČESTA MAĆEHA JUGA

ZLOČESTA MAĆEHA JUGA Foto: Tonći Plazibat / CROPIX
Piše:

Bivši i sadašnji gradonačelnik, Andro Vlahušić i Mato Franković, koji se već neko vrijeme oko dosta toga slažu, složili su se na nedavnoj sjednici Gradskog vijeća, što je uostalom mišljenje svih građana, kako su zrakoplovne karte nacionalnog avioprijevoznika za letove od Dubrovnika do Zagreba iznimno skupe. I dok ga je Andro Vlahušić pitao planiraju li se mjere kojima bi se putovanje bilo povoljnije, gradonačelnik Mato Franković najavio je kako će o cijeni aviokarata uskoro razgovarati s upravom Croatia Airlinesa (CA). Kako su bili previše fokusirani na zrakoplovne karte, nisu pronašli rješenje kako će upravu Hrvatskih autocesta (HAC) nagovoriti da smanji cijenu cestarine.

Bivši gradonačelnik Andro Vlahušić, koji u slobodno vrijeme često putuje, što zrakoplovom, što osobnim automobilom, požalio se kako je Zagreb, po cijeni putovanja, Dubrovniku najudaljeniji grad u Europskoj uniji.

- Zagreb je Dubrovniku najudaljeniji grad u Europskoj uniji. Prosječna cijena zrakoplovne karte Dubrovnik – Zagreb je 200 eura. Zahvaljujući Ryanairu, iz Hrvatske se za bilo koju europsku destinaciju može putovati za 40 eura dok se za Zagreb iz Dubrovnika s Croatia Airlinesom putuje za 200 eura. - rekao je Vlahušić.

Kako i sam, što zbog saborskih, što gradonačelničkih obaveza, često putuje u hrvatsku metropolu, s Vlahušićem se složio i Franković.

- Imamo dvije situacije, prva je skupoća karte za bilo koji mjesec, a druga je nemogućnost dobivanja karte. Od lipnja dalje je nemoguće bukirati kartu. Ako to niste napravili mjesec dana ranije, preostaje vam sjesti u auto i voziti za Zagreb. - kazao je Franković.

Vlahušić je pitao što se može učiniti kako bi Dubrovčanima i općenito građanima s juga koji lete iz Čilipa za Zagreb cijene putovanja zrakoplovima nacionalnog prijevoznika bile povoljnije, a Franković je najavio sastanak s predstavnicima CA.

- Mi ćemo vrlo skoro odraditi jedan sastanak s Croatijom Airlines jer mislim da nije korektno penalizirati građane Dubrovnika. Oni su to napravili kod zadnje priče o subvenciji avio prijevoza. Kad je Grad uveo subvencije, oni su digli cijenu karte za isto taj iznos. To je Croatia Airlines napravila! - rekao je Franković, iznijevši koliko je Grad Dubrovnik platio subvencije.

- Grad Dubrovnik je platio 11 milijuna kuna subvencije, 11 milijuna kuna! - uskliknuo je ustvrdivši:
- Ne znam koliko košta avion, ali mislim da smo bar kupili rep aviona Croatia Airlinesa.

- Moramo pronaći neki zajednički model u kojemu će biti prepoznati građani Dubrovnika. Croatia Airlines je dio javnog prijevoza i trebali bi imati određene limite po pitanju visine avio karte. Ne može bit da je Ryanairu isplativo letjeti do Rima za 20 eura, a da Croatia Airlines do Zagreba treba platiti 150 eura. Avioni nisu prazni, puni su čak i u zimskim mjesecima. Nemaju konkurencije, to je državna linija subvencionirana EU sredstvima, a penalizirani su građani juga Hrvatske. To je činjenica! - istaknuo je gradonačelnik Franković i nastavio:

- Činjenica je da smo mi jedino područje koje nema autocestu i zaslužujemo drukčiji tretman od drugih. - naglasio je gradonačelnik s kojim mišljenje dijeli i predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica (HDZ).

- Croatia Airlines je višegodišnja maćeha Dubrovnika, ne samo po pitanju cijene nego i po pitanju voznog reda. Dižemo se kao zombiji na prvi avion, dolazimo sa zadnjim, koji redovno kasni uru - dvije nakon ponoća. Po svemu je Dubrovnik Croatiji Airlines zadnja rupa na svirali, a po strukturi prihoda je jedna od bitnijih destinacija. Popunjenost aviona im je dobra pa dižu cijene jer ima onih koji će platiti, to je njihova ekonomska logika, ali zaboravljaju bitan element da je to nama javni prijevoz do glavnoga grada jer drugu opciju nemamo. - kazao je Potrebica.

- Plaćamo mi i za razvoj željeznica i ne bunimo se jer trebaju nam i željeznice, ali nama treba i normalni zračni prijevoznik jer inače ćemo svi zajedno onog dana kad Croatia Airlines propadne zapaliti svijeću i biti sretni jer će se javiti prijevoznici koji će voziti po normalnim cijenama, a neće Dubrovnik promatrati kroz broj turista nego kroz domaće stanovništvo. - rekao je Potrebica.