Četvrtak, 16 Svibanj 2024
TEMA KOJA ZAOKUPLJA DUBROVČANE JE ZONA POSEBNOG REŽIMA PROMETA

PUSTITI TAKSI VOZILA PREKO BONINOVA BILO BI LUDILO

Marko Potrebica / Andro Vlahušić Marko Potrebica / Andro Vlahušić Foto: Grad Dubrovnik
Piše:

Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika usvojena je odluka o zoni posebnog režima prometa, a tijekom rasprave očekivano su se mogla čuti različita mišljenja.

Tako je bivši gradonačelnik i trenutno nezavisni vijećnik Andro Vlahušić stava kako se Dubrovčane kažnjava jer se slobodan prolaz preko Ilijine glavice omogućava samo onima s PPK, a predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica nije mu ostao dužan na tu opasku.

- Vi mrtvi hladni kažete da odluka kažnjava Dubrovčane, vi koji ste projektirali Dubrovnik bez reda i načina, javne površine davali kučku, mačku, grad zatrpali štandovima po gradu. Mi smo 4,5 milijuna prihoda izgubili kad smo to uklonili. - rekao je Potrebica.

- Građani nisu kažnjeni zbog PPK koja košta 60 kuna nego gužvama u kojima stoje po 45 minuta. Jeste li vi stali u gužvi u autu 45 minuta prije 15 dana kad je sve stalo? Dubrovačke tablice su najbrojnije u tim gužvama, a ne govorim koja je svrha tih vozila. - uzvratio je Potrebica Vlahušiću.

Kako stav s Vlahušićem dijeli i vijećnica Anita Bonačić Obradović (SDP) koja, gledajući površno, rješenje vidi u puštanju prometa preko Boninova do Pila, uzvratio im je gradonačelnik Mato Franković.

- Nitko ne diskriminira građane. Recite da se ne možete zamjeriti 6.000 građana jer su dogodine lokalni izbori. Pod krinkom zaštite građana se ne želite zamjeriti 6.000 taksista. Razlog uvođenja zone je u činjenica da je u gradu enorman broj gospodarskih subjekata koji vrše taksi djelatnost i blokiraju veliki broj ulica. - rekao je Franković te se osvrnuo na tvrdnje Bonačić Obradović da s PPK penalizira građane.

- Kažete, penaliziramo građane jer ih tjeramo da kupe PPK. Ajde, nađite mi formalno pravni način kako i u koji okvir možete staviti građane grada ili stanovnike Župe, Primorja, Konavala, a da vam ta odluka ne padne na diskriminatornoj razini. - kazao je Franković.

- Razumijem da vam je problem zamjeriti se 6.000 ljudi. To je legitimno. Razumijem vas. Ali meni nije problem jer ne razmišljam što će biti danas i sutra nego što nas čeka za dvije, pet i deset godina jer ako intenzitet prometa nastavi rasti ovom brzinom, tada će ulice oko Grada preplaviti isključivo i jedino taksi vozila. - naglasio je Franković.

Kako mu postaje sve teže slušati bisere koje prosipa Bonačić Obradović predlažući da se pusti promet preko Boninova do Pila, u raspravu se ponovo uključio Potrebica, koji joj je održao lekciju o populizmu.

- Mislio sam da ćete grad staviti ispred jeftinog populizma. Dva puta ste se zalagali da naši taksisti krenu s Boninova na Piile. Dva puta ste to rekli, ne vodeći računa zašto je netko donio odluku da se to zabrani. - rekao je Potrebica.

Objasnio je Bonačić Obradović zašto taksisti i autobusi, osim Libertasovih, ne mogu preko Boninova na Pile.

- Pile bi kolabirale. Autobusi Libertasa bi iskrcavali putnike na Staroj bolnici. Imate križanje nasred Pila. Nastao bi čep da se nitko živ ne bi maknuo s mjesta. Cijeli bi grad vašom genijalnom idejom bio paraliziran. - objasnio je Potrebica vijećnici Bonačić Obradović.