Ponedjeljak, 17 Lipanj 2024
ON JE PRVI I POSTAVIO STUPIĆE NA PILAMA, A EVO ŠTO O TOME KAŽE DANAS

NAKON INCIDENATA NA PILAMA REAGIRAO BIVŠI GRADONAČELNIK DUBROVNIKA

Andro Vlahušić pozirao je na stupiću nakon što ga je postavio u svom mandatu Andro Vlahušić pozirao je na stupiću nakon što ga je postavio u svom mandatu Foto: Arhiva Dubrovnikpress


Nakon postavljanja stupića i nakon incidenata na Pilama, bivši gradonačelnik Andro Vlahušić u priopćenju za javnost ponudio je prometna rješenja. Podsjetio je kako je u vrijeme kad je kao gradonačelnik postavio stupiće bio napadan od oporbe i dijela medija. Naravno, Vlahušić je ponudio i prometna rješenja s ciljem smanjenja gužvi i rasterećenja prometa oko Grada.

„Ovih dana ponovno su se podigla tri stupića na Pilama, od čega su dva „Androva” i jedan „Matov“, kako bi regulirali promet oko povijesne jezgre. Pred 11 godina prvo smo postavili lanac, a pred devet godina postavili smo dva stupića na Pile kako bi spriječili nezakonito zaustavljanje turističkih autobusa. Pokušali smo uvesti red i povećati proračunske prihode. Sve opozicijske stranke, turističke agencije te dio medija je ta danas „vrhunska“ rješenja napao kao iživljavanje nad turistima i agencijama bez kojih grad ne može živjeti.” - prisjetio se Vlahušić i nastavio.

„Prođoše godine, Visoki upravni sud potvrdi sve gradske odluke, zaradimo desetke milijuna kuna, sadašnja gradska vlast, negdašnja opozicija, prigrli stara Androva rješenja iz 2015. kao spasonosna u 2024. godini.” - naveo je Vlahušić, referirajući se na nedavne izjave gradonačelnika Mata Frankovića.

„Prema izjavama Mata Frankovića danas u Dubrovniku imamo 9 000 vozila koji se bave turističkim prijevozom gostiju. Pred deset godina Dubrovnik je imao samo tristo taksista, koji su svi bili građani Dubrovnika i plaćali su 7 000 kuna godišnje za taxi koncesiju. Imali smo i dvije tarife, jednu za turiste i drugu, 50 posto jeftiniju za građane, koji su plaćali 12 kuna početnu cijenu, te šest kuna po kilometru pa je prosječna taxi vožnja građane koštala 30 kuna. Danas imamo navodno više od 7 000 taksija, koji ne plaćaju godišnju koncesiju pa je prihod od 7 000 vozila višestruko manji nego za samo tristo taksija. Nema više ni posebne cijene za građane Dubrovnika, koju svi taxi vozači moraju poštovati.” - naveo je.

Osvrnuo se Vlahušić i na putničke autobuse, podsjetivši kako su za njegova mandata „svi turistički autobusi, sukladno gradskim odlukama, morali plaćati svako zaustavljanje na Pilama, Pločama, donjoj postaji žičare, 800 kuna.

Danas, je, navodi Vlahušić, situacija drukčija.

„Turistički autobusi, koji prevoze kruzerske goste i turiste koji idu žičarom, više ne plaćaju 800 kuna svako zaustavljanje nego plaćaju vinjete koje su simbolične.” - naveo je.

Istkanuvši kako „prijevoznici „neplatiše“, tisuće taksista iz svih dijelova Hrvatske i autobusi, koji dobit donose samo vlasnicima kruzerskih kompanija i žičare, stvaraju najveću gužvu u gradu i na prometnicama, Vlahušić je naveo kako su „rješenja jednostvna, zakonska, europska i ekološka i besplatna” nakon što je „Zakon o sigurnosti na cestama dao ovlaštenja gradovima da ograniče promet oko zaštićenih povijesnih cjelina na svome području”.

„Prolaz Zagrebačkome ulicom slobodan je za sve građane Dubrovnika, koji ionako ne uzrokuju nikakvu gužvu oko povijesne jezgre. Niti zimi, niti ljeti. Turističkim autobusima uvodi se naplata prolaza kroz Zagrebačku ulicu, bez promjena Odluke o vinjetama i Ugovora s Excelsa nekretninama, temeljem Zakona o sigurnosti na cestama i europskoj zelenoj praksi. Dvjesto eura po svakome prolasku, osim ako svi putnici nisu kupili Dubrovnikpass. Kada i ako se uspije smanjiti broj taxi vozila na optimalnu razinu, tretirati ih kao javni prijevoz uz posebne cijene za građane Dubrovnika.- naveo je Vlahušić, predloživši rješenja za cabrio buseve.

„Za cabrio i izletničke autobuse Grad Dubrovnik treba donijeti zasebnu odluku kojom će regulirati njihovu djelatnost, jer su oni jedini prijevoznici koji disperziraju goste po cijelome gradu, a ne samo na Pile. „ - naveo je.

Vlahušić je ponudio rješenja i za autobuse Libertasa.
„Uvesti posebnu kružnu Libertasovu liniju koja vozi od Pila do Doma zdravlja i benzinske stanice Ine, preko Iljine glavice, Buže i Pila. Besplatna za sve stanovnike Dubrovnika, čak i one koji nemaju kupljen Libertasov pokaz te turiste koji kupe Dubrovnikpass. Preko Ploča i Zlatnoga potoka uvodi se brat blizanac „Neboderku“ koji vozi kružno do Vatrogasaca cijeli dan po rasporedu koji odgovara građanima Ploča.- naveo je Vlahušić, koji smatra kako bi uvođenjem njegovih prijedloga „nestale prometne gužve oko povijesne jezgre i cijelome gradu, čak i za vrijeme najvećih ljetnih gužvi. Proračun grada Dubrovnika bio bi bogatiji na godišnjoj razini za 10 milijuna eura. Građani Dubrovnika imali bi slobodu prolaska kroz Zagrebačku ulicu, koju bi jako rijetko koristili. Dobili ni novu besplatnu kružnu liniju Liberatas autobusa oko Grada, povoljne cijene taxi i električnih skutera. Stanovnici Ploča i povijesne jezgre imali bi znatno veću kvalitetu života, jer ne bi trpjeli prometne gužve.” - istaknuo je Vlahušić.

nm