Ponedjeljak, 06 Svibanj 2024
DUBROVAČKI GRADSKI VIJEĆNIK ANDRO VLAHUŠIĆ PREDLAŽE:

200 EURA ZA DOLAZAK AUTOBUSA NA PILE

Turistički autobusi na Pilama Turistički autobusi na Pilama Foto: Tonći Plazibat / CROPIX


„Na narednoj sjednici Gradskoga vijeća nalazi se prijedlog Odluke o prometnome režimu oko povijesne jezgre Grada. Odluka ima pozitivne elemente kao što su zabrana stranim vozilima koji nemaju osiguran privatni parking, kamp vozilima, kao i pokušaj smanjenja broja taxi vozila”, kaže danas u priopćenju nezavisni vijećnik Andro Vlahušić koji ističe kako postoje i loši dijelovi odluke, u prvom redu to je, navodi on, „isključenje dijela građana Dubrovnika i susjednih općina koji nemaju kupljene parkirne karte, čime ih se udaljava od Grada – povijesne jezgre, čak i za usluge dovoza ili odvoza članova obitelji koji idu u Grad na misu, kazalište, koncert, glazbenu školu ili gradsku upravu”.

„Pretvaranje Grada - povijesne jezgre u turistički resort, naglašena je i dijelom Odluke o prometnome režimu kojom se turističkim autobusima koji prevoze kruzerske goste iz Gruža na Pile, te autobusima koji prevoze goste na donju postaju žičare omogućava besplatan ili skoro besplatan prijevoz ulicama grada, te zaustavljanje i iskrcaj gosta na Pilama i Pločama.” - piše Vlahušić ističući kako su „zadnjih dvadeset godina turistički autobusi koji prevoze kruzerske goste iz Gruža do Pila najveći uzročnici prometnih gužvi”.

„Osigurali smo značajne prihode za grad Dubrovnik u ukupnom iznosu od sto milijuna kuna ili 14 milijuna eura”, podsjeća Vlahušić, ali navodeći dalje koje trenutno sve mogućnosti imaju kruzerski gosti za prijevoz do povijesne jezgre zaključuje kako je potrebno ukinuti vinjeti i uvesti naplatu po autobusu od dvjesto eura.

„Uspoređujući praksu mediteranskih i europskih gradova i luka za kruzere 2011. godine uveli smo naplatu od osamsto kuna za svako zaustavljanje svih turističkih autobusa oko Grada, na Pilama i Pločama, uključujući i kruzerske goste. Danas bi svako zaustavljanje na Pilama i donjoj stanici žičare trebalo naplaćivati 1500 kuna ili dvjesto eura, kako bi održali vrijednost naplate kada je uvedena. Prosječno turistički autobus preveze oko četrdeset putnika, pa je direktni prihod proračunu grada po svakome gostu bio dvadeset kuna ili tri eura. Novac dobiven od naplate zaustavljanja na Pilama i Pločama nije se oduzimao od zarade dubrovačkih autobusera, vodiča, ni lokalnih agencija nego direktno od zarade vlasnika kruzerskih kompanija. Uz cijenu od dvjesto eura po autobusu ili pet eura po putniku, za građane Dubrovnika, zarada vodiča, lokalnih autobusera i agencija ostala bi ista. Manje bi zaradili jedno bogati vlasnici kruzerskih kompanija.” - kaže Andro Vlahušić.

„Godišnji gubitak grada Dubrovnika ili direktna zarada vlasnika kruzerskih kompanija i dubrovačke žičare veća je od milijun eura godišnje zbog uvođenja vinjeta i oslobađanja plaćanja naplate zaustavljanja na Pilama i donjoj postaji žičare. I bez pandemijskih godina ukupna šteta prelazi osam milijuna eura ili šesdeset milijuna kuna. Budimo razumni, vjerujmo službenim podacima grada, donosimo odluke odgovorno prema građanima Dubrovnika i proračunu. Ukinimo Vinjete, naplaćujmo primjerenu cijenu za svako zaustavljanje i iskrcaj turista na Pilama i Pločama. Besplatan promet oko Grada omogućimo svim građanima Dubrovnika i susjednih općina, te turističkim autobusima čiji su svi gosti kupili Dubrovnikpass.” - zaključio je Vlahušić.

dm