BMW je prvi njemački proizvođač koji je na tržište lansirao automobil s gorivim ćelijama, iako isprva u ograničenoj seriji. Novi BMW iX5 Hydrogen pokreće goriva ćelija umjesto velike baterije što znači da nema potrebe za čekanje na stanicama za punjenje.
Vodik iz visokotlačnog spremnika se pretvara u električnu energiju kemijskom reakcijom, a jedini ispušni plin je vodena para. Daleko je to od nove tehnologije, a Toyota, Honda i Hyundai već godinama imaju tehnologiju u serijskoj proizvodnji. Pa ipak, BMW je prvi njemački proizvođač koji je uskočio u ovu traku i pustio barem malu flotu vozila na cestu.
BMW sada pretvara 100 SUV-ova X5 u pogon na vodik, što će biti najsnažnija goriva ćelija u osobnom automobilu do sada s izlaznom snagom od 170 KS. Zajedno s međuspremničkom baterijom, tu je snaga motora od 401 KS. To omogućuje modelu X5 ubrzanje do 100 km/h za manje od šest sekundi i postizanje maksimalnih 180 km/h.
Napojen sa šest kilograma vodika u roku od nekoliko minuta, domet je preko 500 kilometara, prema BMW-u.
- Držimo se našeg kursa elektrifikacije bez ikakvih ako i ali. No, imamo velike sumnje da se to može postići u istoj mjeri i istim tempom s isključivo baterijskim električnim vozilima svugdje u svijetu. - kaže Frank Weber, član uprave za razvoj.
- Budući da međuspremnička baterija, kapaciteta 10 kilovat sati, zahtijeva manje kritičnih sirovina i budući da se zeleni vodik može pohraniti bolje od zelene električne energije, gorive ćelije su alternativa koju ne treba izgubiti iz vida. - tvrdi Weber.
Serijska proizvodnja očekuje se nakon 2025.
Weber vjeruje da se cjenovni paritet s električnim pogonom na baterije može postići u nadolazećim godinama.
(Hina)