Četvrtak, 16 Ožujak 2023
GRADONAČELNIK DUBROVNIKA MATO FRANKOVIĆ O TRASI BRZE CESTE KROZ RIJEKU DUBROVAČKU

„Tunelska trasa” je najbolje rješenje

Franković kaže kak je potrebno poslušati građane Franković kaže kak je potrebno poslušati građane Foto: JP/arhiva
Piše:

Kao predstavnik građana ne mogu biti protiv njih. Moram biti uz narod i njihov stav, takav sam uvijek bio i takav ću ostati, sviđalo se to nekome ili ne. - tako je gradonačelnik Mato Franković nakon obilaska završenih radova u Ulici Vladka Mačeka odgovorio na novinarsko pitanje kakav je njegov stav o trasi brze ceste koja bi trebala prolazite poviše Rijeke dubrovačke.

- Možda je moja greška što nisam redovito obavještavao medije o svim sastancima održanim na ovu temu u posljednjih šest godina. Svi su bili upoznati. Ne znam je li ministar bio upoznat, on nije bio na tim sastancima. Ali u posljednjih šest godina sam ja u Županiji imao najmanje šest sastanaka na ovu temu. Dogovorili smo da se izradi studija utjecaja na okoliš koja će do kraja razjasniti svima nama je li to uopće opcija za razmatrati. Ako jest opcija za razmatranje, dogovorili smo da ćemo nakon toga krenuti razgovarati sa stanovništvom i vidjeti koji su to problemi koji muče stanovnike Mokošice i Komolca. - rekao je Franković.

Odgovorio je i na pitanje zašto Grad nije reagirao na vrijeme, odnosno zašto nije spriječio da se trasa brze ceste ucrta preko Rijeke dubrovačke.

- Prema dokumentima koje sam vidio, Gradski kotar Mokošica kojem je u to vrijeme bio predsjednik Pavo Perić, ističe kako su protiv te trase. Nakon njega, Blaž Pezo koji je bio predsjednik u nekoliko mandata, u više dopisa ističe kako su protiv te trase. - istaknuo je Franković te najavio kako će o trasi uskoro razgovarati sa županom Nikolom Dobroslavićem i predstavnicima gradskih kotara Mokošica i Komolac.

- Uskoro ćemo imati sastanak sa županom Nikolom Dobroslavićem na kojem će biti predstavnici kotara. Vjerujem da možemo postići jedno zajedničko rješenje, slušajući ono što naši sugrađani žele. - rekao je Franković te istkanuo koje bi, po njemu, bilo najbolje prometno rješenje.

- To je tunelska trasa od nekih 4,5 kilometara. Po nama je to najneškodljiviji prolaz po okoliš, ali i za građane. Stručnjaci iz IGH na sastancima su isticali kako će Most dr. Franja Tuđmana biti preuzak te da bi do njega trebalo graditi još jedan most kako bi se mogao obuhvatiti cijeli promet. - kazao je.

Osvrnuo se i na izjavu od prije dva dana kada je rekao kako će bez obzira što pokaže Studija, ako građani ne žele da trasa prođe Rijekom dubrovačkom, biti uz njih.

- Apsolutno, ali istovremeno treba s građanima razgovarati. U šest godina sam doživio da građani na prvu kažu „ne”, pa kad razgovaramo, vide da je to ipak nešto što će ići u smjeru boljitka. Ponavljam, osoba sam koja vjeruje stručnim osobama i studijama. Hrvatske ceste su radile ono što smo se dogovorili. Dakle, rekli smo da idemo izraditi Studiju utjecaja na okoliš, idemo vidjeti što ona kaže pa onda zauzmimo stavove. - rekao je Franković.

Također je istaknuo kako kao stanovnik Mokošice ne bi imao ništa protiv sadašnje trase brze ceste.

- Meni osobno ta cesta ne bi smetala. Njezin benefit je izgradnja lateralnog kanala oborinske odvodnje, što znači da bi manja količina oborinske odvodnje dolazila na područje Mokošice. Drugi benefit je da stanovnici Mokošice više ne bi opterećivali donju cestu koja je u vlasništvu Grada Dubrovnika nego bi na brži način dolazili do Pobrežja. Preko Petrova sela bi se spuštali na most i dolazili u Grad. Ipak, nisam sam i ne funkcioniram na način da želim ono što ja mislim da je najbolje već želim razgovarati sa sugrađanima, argumentirano i želim da im stručnjaci predoče taj projekt. - rekao je Franković.

Nakon što je resorni ministar Oleg Butković putem medija gradonačelniku i županu poručio da se o trasi brze ceste dogovore i dođu u Zagreb, Franković je najavio kako bi kroz desetak dana sa županom trebao na sastanak u Zagreb, odnosno u Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.