Srijeda, 29 Svibanj 2024
KONTINUIRANI RAST OD TRAVNJA PROŠLE GODINE

RASTAO PROMET U TRGOVINAMA NA MALO

RASTAO PROMET U TRGOVINAMA NA MALO Foto: Tomislav Krišto / CROPIX


Realni promet od trgovine na malo u travnju 2024. porastao je i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Na mjesečnoj razini pao JE promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima, a porastao promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, izvijestio je Državni zavod za statistiku.

Sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo što su ga u travnju 2024. ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, realno je porastao za 0,7% u usporedbi s ožujkom 2024. Od toga je promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima pao za 0,2%, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) porastao je za 2,9%.

Na godišnjoj razini realni promet od trgovine na malo kontinuirano raste od travnja 2023.

U travnju 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 8,6%. Od toga je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 3,8%, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) za 14,1%.

U prva četiri mjeseca 2024. kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 8,7% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

U travnju 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, porast prometa ostvarilo je svih devet trgovačkih struka.

Najveći utjecaj na porast nominalnog prometa u travnju 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, imale su sljedeće trgovačke struke: motorna goriva i maziva, s porastom prometa od 20,3% i utjecajem na ukupan indeks prometa od 3,8%, ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, optičarski proizvodi, kozmetički i toaletni proizvodi, s porastom prometa od 28,2% i utjecajem na ukupan indeks prometa od 2,5%, te audio i videooprema, željezna roba, boje i staklo, električni aparati za kućanstvo, namještaj i drugi proizvodi za kućanstvo, s porastom prometa od 13,7% i utjecajem na ukupan indeks prometa od 1,2%. Stoga je ukupan izvorni promet od trgovine na malo u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine nominalno porastao za 11,0%.

JPA