Utorak, 13 Veljača 2024
NA NATJEČAJ ZA AUTOBUSNU LINIJU U VELOJ LUCI NITKO SE NIJE JAVIO

„SPEJS ŠATLOM” DO TRAJEKTA

„SPEJS ŠATLOM” DO TRAJEKTA Ilustracija JP
Piše:

Svi bi valjda vozili turiste, ali kad je riječ o domaćima, e to već malo zapinje. Naime, jučer su otvorene ponude na natječaju za linijski prijevoz u Veloj Luci, odnosno za koncesionara linije koja je trebala povezati centar mjesta s novootvorenim pomorsko – putničkim terminalom, kako se odnedavno valjda u Hrvatskoj zovu luke. Točnije, ponude nisu ni otvorene jer nije stigla niti jedna.

Općina Vela Luka natječaj je raspisala odmah nakon što je nova luka dobila uporabnu dozvolu, a načelnica Katarina Gugić još tada za Južni je kazala kako nitko ne može utjecati na to hoće li uopće biti zainteresiranih, a nažalost nije ih bilo.

Trebala je to inače biti prva autobusna linija na otoku Korčuli koja bi vozila unutar jednog mjesta, ali prekratka relacija u kontekstu isplativosti za prijevoznika očito je bila prepreka.

Možda se i previše očekivalo, jer ipak, to da nije pristigla niti jedna ponuda ni ne treba čuditi previše s obzirom na to da je linijski prijevoz na kratkim relacijama ekonomski jedva održiv, ali je ipak – održiv, no isključivo s cijenama karata koje mnogi možda ne bi bili spremni platiti i prijevoznici to vrlo dobro znaju. Zato identičan problem imaju i veće sredine od Općine Vela Luka pa se nije ni pokušavalo s organizacijom. U Veloj Luci se eto barem pokušalo.

Javni gradski prijevoz u Dubrovačko – neretvanskoj županiji organiziran je inače jedino u Dubrovniku. Uostalom i u Dubrovniku Libertas ima paprene cijene (isključujući mjesečne pokaze) pa se za vožnju „od pupka do š...pka” plaća karta od 2 eura, hajde da budemo pošteni 1,99 eura pa i kad je riječ o vožnji od jedva 100 ili 200 metara između dvije stanice.

Nakon svega možda se u Veloj Luci poboljša usluga jeftinijeg taksi prijevoza, posebice putem Ubera i sličnih aplikacija. Cijena vožnje vjerojatno ne bi previše odskakala od cijene autobusne karte koja bi nekom prijevozniku, da se javio, bila isplativa.

I dok zapravo, uzevši sve u obzir, nije čudno da se na natječaj nitko nije javio pa čak i uz razumijevanje da je riječ o drugoj političkoj opciji ipak je čudno da se u velolučkom HDZ-u naslađuju što je natječaj propao. Da previše ne filozofiramo oko priopćenja koje je tamošnji HDZ sinoć odaslao to je baš onako – jadno. Druge riječi nema kad su u HDZ-u uspjeli ustvrditi da se pomorsko putnički terminal izgradio na „veliku žalost” načelnice Katarine Gugić.

HDZ je mogao i imao pravo kritizirati SDP-ovu načelnicu jer nije ranije objavila natječaj (kao da bi to što promijenilo), kao što je uostalom i kritizirao, ako ga je uopće mogla objaviti prije nego je pristanište dobilo uporabnu dozvolu. No, naslađivanje nad onim što je zapravo zajednička muka je politički naivno razmišljanje kao da su sad svi Velolučani promislili „eh da je nama HDZ na vlasti, 'spejs šatlom' bi se vozili do trajekta”. A zapravo su mnogi promislili kako je HDZ jedva dočekao da natječaj propadne. Pa ako u Velolučkom HDZ-u misle da im je to politički plus kod mještana, eto ih tamo.