Četvrtak, 11 Travanj 2024
JE LI ISTINA DA „OLIVER” NE MOŽE PRISTATI PROVOM NA NOVI TZV. TERMINAL U VELOJ LUCI IZ JADROLINIJE NE ODGOVARAJU

JADROLINIJA KRIJE ŠTO NIJE U REDU S „OLIVEROM”, HOĆE LI UOPĆE ZAPLOVITI PREMA VELOJ LUCI I LASTOVU?

"Oliver" je umjesto da krene prema Veloj Luci ostao u "Lencu" "Oliver" je umjesto da krene prema Veloj Luci ostao u "Lencu" Foto: Damir Škomrlj / CROPIX
Piše:

Njegovo je isplovljanje iz Splita danima pomopozno najavljivano. Nakon što su ga u remontu sredili i nadjenuli mu ime, trajekt „Oliver” nije jučer uplovio u Velu Luku, nije ni isplovio iz Splita, na remontu je u „Viktoru Lencu”. Iz Jadrolinije nema konkretne informacije zašto „Oliver” ne plovi. Tek ističu kako su njegovim pregledom utvrđeni neki nedostaci koji se uklanjaju. Ako je neslužbena informacija da „Oliver” ne plovi zbog previsoke provene rampe točna, tada ni ne čudi da se u PR službi Jadrolinije nitko ne javlja na telefon, jer što da uopće kažu ako se ta informacije možda krije.

„Svoju zvizdu pratin...” lijepo su to u Jadroliniji zamisli tiskavši pozivnice sa stihom pjesme Olivera Dragojevića za uzvanike pozvane na svečano uvođenje u putnički promet broda „Oliver”. Pozivnice su i poslali, ali „Oliver” je ostao na doku brodogradilišta Viktor Lenac.

Zašto brod koji je 2023. kupljen u Grčkoj nakon remonta nije zaplovio na svojoj pomorskoj ruti iz Jadrolinije ne daju jasan odgovor. Tek ističu kako se „nakon obavljenog završnog testiranja broda „Oliver“ od strane Lučke kapetanije Rijeka u brodogradilištu Viktor Lenac, privremeno odgađa ulazak broda u održavanje državne trajektne linije Split - Vela Luka – Ubli”.

„Riječ o dodatnom zahtjevu kojeg će Jadrolinija u što kraćem roku ispuniti, prvenstveno imajući na umu zadovoljenje svih potrebnih zahtjeva osiguravajući maksimalnu sigurnost putnika i posade.” - navode iz Jadrolinije.

I dok se iz Jadrolinije zahvaljuju na razumijevanju putnicima koji su čekali trajekt koji nije isplovio, ništa više o „Oliveru” ne otkriva ni resorni ministar Oleg Butković. No, priznaje pak da ima nekih nedostataka.

- Inspektori Lučke kapetanije su obavili pregled broda i zaključili da treba napraviti određene stvari, ima nešto nedostataka. To je uobičajena procedura, treba nešto dodatno napraviti da bi brod bio sposoban prometovati na određenoj liniji. U tom je smislu došlo rješenje od inspektora. - kazao je ministar Butković.

Kad su u pitanju nedostaci zbog kojih „Oliver” ne plovi, neslužbeno se može čuti kako trajekt zbog visoke rampe provom ne može pristati niti u Split niti u Velu Luku, već samo krmom. Ako je neslužbena informacija točna, a nažalost očito je da se provjeriti ne može, tada bi se u Jadroliniji mogli naći u nemalom problemu. Brod s takvom manom možda će se morati vratiti onome od koga je kupljen.

Ogorčeni otočani, koji o trajektima ovise kažu kako se prije kupnje broda trebalo voditi računa o njegovim karakteristikama. Kako se zapravo ne zna koliko će dugo još „Oliver” biti i je li on uopće na remontu, mještani upozoravaju kako su sa Splitom povezani lošim brodovima. „Korčula” je, naime, zbog kvara na remontu koji bi mogao potrajati do početka lipnja, a „Lastovo” je brod star skoro 60 godina.

U Luci kažu kako grčki brodovi nisu za naše more, no i trajekt „Korčula” je grčki brod, kojega je Jadrolinija kupila 2008.

Trajekt „Oliver” je inače izgrađen u Japanu 1997. godine, a Jadrolinija ga je u Grčkoj kupila prošle godine. Brod je prvotno nazvan „Vela Luka” da bi mu Jadrolinija na prijedlog Hrvatske glazbene unije promijenila ime u „Oliver”, u čast Oliveru Dragojeviću.

Trajekt „Oliver” trebao je održavati državnu liniju Split – Vela Luka – Ubli. Ipak u Uble na Lastovo i sve da plovi ne bi mogao pristati dok se u toj luci izvode radovi, iako drugi trajekti ulaze u Uble o čemu se govorilo i na sjednici Općinskog vijeća u Veloj Luci. Zašto je to tako, jednako tako kao i o „remontu” broda nitko još nije pojasnio.