Nedjelja, 12 Svibanj 2024
PREVELIKI BROJ VOZILA, VELIKI BROJ LOŠIH VOZAČA I MALO PARKIRNIH MJESTA

DUBROVNIK PUCA PO PROMETNIM ŠAVOVIMA

DUBROVNIK PUCA PO PROMETNIM ŠAVOVIMA Foto: Tonći Plazibat / CROPIX


Prava sezona još nije ni počela, a dubrovačke ceste svakodnevno su zakrčene. Vlasti će reći da je to zbog radova u Gružu te prošlotjednog asfaltiranja Splitskog puta, no prije će biti da su razlog čepovima loše prometnice, još gori vozači, nedostatak parkirnih mjesta i, naravno, veliki broj vozila. Gužve se redovno stvaraju od Ilijine glavice prema Gradu, odnosno povijesnoj jezgri, a kad se već približite Gradu tada je problem zebra na Pilama pa je vijećnik Đuro Capor (SJG) na sjednici Gradskog vijeća predložio da promet na tom dijelu reguliraju komunalni redari ili policajci. Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković kaže, gužve su u svim velikim gradovima. No, Dubrovnik baš i nije veliki Grad, a gužve u tuđem dvorištu zapravo i ne bi trebala biti naša briga.

Svakodnevni nered na cestama, čepovi, potpuno neprimjerena prometna signalizacija, odnosno zebre i semafori gdje ne bi trebali biti, kao što je u Dubrovniku čak i na kružnom toku na „Pošti”, jasno pokazuju kako je vrijeme ne samo da se krene s izradom adekvatne prometne studije nego da se u Dubrovniku angažiraju prometni inženjeri koji nešto o prometu znaju.

Što je s izradom prometne studije pitao je i Đuro Capor te se osvrnuo na promet na Pilama, koji bi do 22 sata navečer, predložio je, trebali regulirati prometni redari.

- U kojoj je fazi izrada nove prometne studije jer u tijeku su nove izmjene GUP- a i trebaju nam neka nova prometna rješenja koja bi sagledala cijeli grad. - pitao je Capor.

Istaknuvši kako se nedavno našao u gužvi oko Grada, Capor je Frankovića pitao zašto komunalni redari ili policija na zebri na Pilama ne reguliraju promet.

- Trebali bi što prije naći osobe koje će cijeli dan, do 22 sata, regulirati promet na Pilama jer se radi o velikom opterećenju. - predložio je Capor.

Umjesto ljudi, promet na Pilama, rekao je Franković, regulirat će, pametni semafor, ma što to bilo.

- Imamo prometne redare koji su u tijeku sezone svakodnevno na Pilama, ali sad ćemo kroz pilot projekt novog semaforskog sustava vidjeti je li moguće kroz pametni semafor zamijeniti čovjeka. Novci nisu mali, riječ je od 10.000 eura i ako taj sustav ne bude dovoljno ažuran, zamijenit ćemo ga i staviti na zebru kod Tommya jer tamo će sigurno biti od koristi. - rekao je Franković pa se složio s Caporom.

- Činjenica je da je čovjek najbolje rješenje, ali prometnice su iznimno opterećene, Pile i Ploče, Gruž, Lapad i cijeli niz aktivnosti se provodi. - kazao je Franković te dodao kako su za prošlotjedne gužve krivi radovi pa je najavio da se asfaltiranje glavnih prometnica više neće vršiti u jutarnjim satima.

- Moramo tražiti alternativu i vršiti asfaltiranja popodne ili navečer. Planirali smo još neka asfaltiranja, ali sad to nema smisla jer izaziva velike gužve. - kazao je Franković.

Kako stvari stoje, do jeseni ćemo se voziti po istrošenim prometnicama jer se planirana asfaltiranja odgađaju.

- Bili smo u pripremi za ulice dr. Ante Starčevića i Iva Vojnovića od Lera do Čingrije, ali to ćemo raditi na jesen i morat ćemo se prethodno dogovoriti s izvođačem da se radi popodne ili kasno navečer, ali onda će to sve nešto više koštati nego kad se materijal dostavlja u radnom vremenu. - kazao je Franković.

Istaknuo je kako je u jednom dijelu godine u Dubrovniku što se tiče prometa situacija dobra te dodao kako su u svim velikim gradovima, poput Zagreba, gužve normalne.

- Svugdje vladaju ekstremne gužve. U Zagrebu ako za sat vremena od Zračne luke dođete do Trga vi ste sretan čovjek. Gužve u velikim gradovima se ne smanjuju nego povećavaju, a u Dubrovniku od sredine listopada do sredine travnja imamo prilično ugodnu situaciju što se tiče prometa. Kad dođe sezona gužve su uobičajena stvar i teško je u bocu od litre uliti dvije litre, a kad padne kiša događaju se blokade i moramo intervenirati. - zaključio je gradonačelnik Mato Franković.