Bivši predsjednik dubrovačkog SDP-a Jadran Barač, koji je tu stranku napustio zbog optužnice nakon jednog incidenta uoči lokalnih izbora 2021. godine, odnosno upućenih prijetnji, zbog čega je odustao i od kandidature za gradonačelnika Dubrovnika, nije više ni njihov glasač. Barač je inače stranku napustio 2022. jer s optužnicom, objasnio je tada, nije želio biti na teret SDP-u. Na prošlim parlamentarnim izborima bio je inače 14. kandidat na SDP-ovoj listi u 10. izbornoj jedinici, kao što je to isto sada i Anita Bonačić Obradović, v.d. predsjednice dubrovačkog SDP-a, a što govori i o tome koliko SDP cijeni Dubrovnik. Birače je putem društvenih mreža Jadran Barač danas tako pozvao da podrže nositelja liste Možemo Đura Capora.

„Važno je mijenjati vlast, to je suština demokracije. Tako je bilo u Dubrovačkoj Republici, a današnju korumpiranu i malicioznu vlast da ne spominjem - sada promjena vlasti spada u spašavanje države. Zato je važno je dati priliku novim ljudima, koji prije svega neće prevariti, obmaniti niti zloupotrijebiti, a za sve drugo će dvaput promisliti i nastojati unaprijediti.” - napisao je.

„Đuro, imaš moju punu potporu i glas - kako se boriš protiv primitivne HDZ-ove klike u Dubrovniku tako se nastavi boriti za nas u Saboru. Imaš integritet i iskustvo, siguran sam da ćeš biti konstruktivan i korektivan faktor bilo uz buduću vlast ili oporbu. Molim sve da podržite Đura Capora i listu Srđ je Grad/Možemo.” - naveo je Barač uz plakat Možemo i Đura Capora.

Barač je bio i SDP-ov vijećnik u prošlom sazivu Gradskog vijeća Grada Dubrovnika. Zašto više nije simpatizer stranke čiji je bio član, mlada nada i predsjednik, kratko i gradonačelnički kandidat, nije posebno isticao, no nešto mu se očito u toj stranci ne sviđa čim je podržao nositelja liste Možemo Đura Capora, a možda je sve u riječima koje je objavio: „Zato je važno je dati priliku novim ljudima, koji prije svega neće prevariti, obmaniti niti zloupotrijebiti...”

jadran barac fb 150424 min

Ponedjeljak, 15 Travanj 2024 17:46

10 MILIJUNA EURA ZA DOGRADNJU OŠ MOKOŠICA

Piše:

Nakon što je Gradu Dubrovniku za projekt rekonstrukcije, dogradnje i opremanja Osnovne škole Mokošica odobren 100 postotni iznos troškova, odnosno 10.093.680 eura bespovratnih sredstava iz Mehanizma za oporavak i otpornost, popisan je i ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.

Za ovaj kapitalni projekt, čijom će se realizacijom ostvariti preduvjeti za organizaciju jednosmjenske nastave u svim školama Grada Dubrovnika, ugovor su potpisali gradonačelnik Mato Franković, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs te ravnatelj SAFU-a Dragan Jelić.

Planirana je dogradnja potpuno nove zgrade na mjestu postojećeg vanjskog igrališta, koje se nalazi istočno od glavne školske zgrade i dvorane. U tijeku je ishođenje građevinske dozvole, nakon čega slijedi javni natječaj za odabir izvođača. Završetkom dvosmjerne spojne ceste Tamarić, čija je izgradnja u tijeku, omogućit će se izvođenje radova na novoj školi, a kasnije i lakša kolna komunikaciju do škole te uvođenje autobusne linije.

Rekonstrukcijom i dogradnjom osigurat će se kapaciteti za 18 novih učionica s pratećim kabinetima, polivalentnim prostorom, sanitarnim, tehničkim i gospodarskim prostorima, uredima za administraciju, zbornicom, knjižnicom i vanjskim igralištem na krovu, sve dimenzionirano prema Normativima dimenzioniranja prostora osnovnih škola u RH. Također, izgradit će se topla veza između planirane dogradnje i postojeće škole. Prema projekcijama Ministarstva znanosti i obrazovanja, u školskoj godini 2026./2027. predviđen je upis 952 učenika u OŠ Mokošica čime će ova škola, kao posljednja gradska škola, preći u režim izvođenja nastave u jednoj smjeni.

„Podsjetimo, u šest godina mandata ove gradske uprave u sustav osnovnoškolskog obrazovanja uloženo je 20 milijuna eura, otvorene su dvije nove škole, energetski su obnovljene tri škole te su provedena značajna ulaganja u čitav sustav. Osiguranje uvjeta za odvijanje nastave u jednoj smjeni primarni je strateški cilj ove gradske uprave. Prethodno je to omogućeno za učenike OŠ Marina Getaldića u povijesnoj jezgri gdje je prošle godine otvorena nova školska zgrada, a tri godine prije i za učenike nove škole Montovjerna.” - kažu iz Grada Dubrovnika.

JPA

Svečano uručivanje ugovora iz Programa razvoja otoka Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU za Dubrovačko - neretvansku županiju održano je u ponedjeljak u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika. Riječ o ukupno 14 ugovora vrijednosti 850 tisuća eura koje je uručila državna tajnica MRRFEU Zrinka Raguž.

Župan Nikola Dobroslavić istaknuo je svoje zadovoljstvo načinom na koji ovo Ministarstvo pomaže gradovima, općinama i županijama u realizaciji projekata za koje možda ne bi imali vlastitih sredstava.

- Veoma smo zadovoljni da na ovaj način Ministarstvo pomaže jedinicama lokalne samouprave, za projekte koji se ne bi uvijek mogli financirati iz naših sredstava. Mi smo se kao županija također uključili i prijavili nekoliko projekata na ovaj program, čime smo pomogli jedinicama lokalne samouprave. To su četiri projekta, a radi se o energetskoj obnovi Doma za starije u Korčuli, uređenje ambulante u Slanu, Dom u Kobiljači, kao i Dom zdravlja Metković, odnosno novi CT uređaj za navedeni dom u kojem ćemo sredstvima Županije urediti taj prostor. - rekao je župan Dobroslavić te ustvrdio i kako uskoro slijedi novi veliki program – Teritorijalni program za otoke, koji za cijelu Hrvatsku iznosti 150 milijuna eura, a za našu županiju 32 milijuna eura.

- Tu ćemo imati projekte u svim jedinicama lokalne samouprave, tako smo i postavili taj program, da svakome damo šansu. Svima ćemo osigurati najmanje 1,6 milijuna eura, a i Dubrovačko – neretvanska županija će imati svoje projekte. To će biti veliki daljnji poticaj razvoju otoka. - rekao je župan Dobroslavić.

Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković zahvalio se Ministarstvu na skrbi na otocima, odnosno ulaganju u ravnomjeran razvoj.

- Dobili smo još jedan ugovor za Grad Dubrovnik, odnosno za Suđurađ na Šipanu, nastavak izgradnje igrališta. Prva faza je završena, također financirana od strane Ministarstva. Zahvaljujem se Ministarstvu koje uistinu skrbi o otocima, vodi računa da svako područje Republike Hrvatske bude jednako razvijeno. Puno nam znače ova bespovratna sredstva jer ne bi lako svojim vlastitim sredstvima mogli sve te projekte realizirati. Imat ćemo veliko, kvalitetno igralište. U ovom tjednu se započinju i radovi na kanalizacijskoj mreži, također realizirani bespovratnim sredstvima. - kazao je Franković.

Državna tajnica Zrinka Raguž, inače Dubrovkinja, istaknula je kako je Program razvoja otoka na području Dubrovačko-neretvanske županije financirao 85 projekata ukupne vrijednosti veće od šest milijuna eura.

- Ministarstvo je uložilo više od 20 milijuna eura u naše otoke u posljednjih osam godina. Danas ćemo uručiti 14 ugovora ukupne vrijednosti 850 tisuće eura. Čestitam na ugovorima, Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU će vas nastaviti podržavati. - kazala je Raguž te istaknula i kako će Dubrovačko - neretvanskoj županiji danas uručiti i Sporazum o provedbi teritorijalne strategije Dubrovačko - neretvanske županije za otoke.

- U novom financijskom razdoblju imamo cijeli jedan segment koji se odnosi na otoke, u tome smo prvi. Mi jedini imamo poseban program europskih sredstava namijenjenih otocima. To je 150 milijuna eura ukupno za sedam otočnih županija, a kod nas je to 32 milijuna eura. - zaključila je Raguž nakon čega je uslijedilo uručivanje ugovora.

Uručeni su ugovori Dubrovačko - neretvanskoj županiji za projekt energetske obnove Doma za starije Korčula, kao i spomenuti Sporazum o provedbi teritorijalne strategije Dubrovačko - neretvanske županije za otoke, Gradu Dubrovniku za drugu fazu uređenja igrališta na Šipanu, Općini Mljet za projekt uređenja nerazvrstane ceste NC-14 NC12 Uvala Blace na Mljetu, Općini Ston za uređenje nerazvrstanih cesta, Općini Trpanj za izgradnju parkirališta u naselju Trpanj, Općini Janjina za uređenje rive u Sreseru, Općini Lastovo za uređenje urušene rive u ulici Put Lenge, naselje Pasadur, otok Prežba, kao i projekt uređenje mjesta Lastovo, faza III, Općini Lumbarda za uređenje igrališta I. faza, te Općini Orebić za uređenje trga.

Ugovori koji danas nisu preuzeti, bit će poslani poštom, a to su za Grad Korčulu uređenje polivalentne dvorane za školski i predškolski odgoj u Račišću kao i ugovor za uređenje obale na otoku Vrniku, Općini Blato za izgradnju sportskih terena na Prižbi II. faza te Općini Vela Luka za uređenje šetnice na trasama već postavljenih gravitacijskih kolektora u centru Vele Luke, V. faza.

JPA

Ponedjeljak, 15 Travanj 2024 14:13

POLICIJA U LUMBARDI ISPISALA KAZNU OD 2.700 EURA

Piše:

Na području PU dubrovačko - neretvanske protekli tjedan najveća novčana kazna, u iznosu od 2700 eura, izrečena je vozaču osobnog vozila splitskih registarskih oznaka u dobi od 31 godine.

Vozač je zaustavljen tijekom redovne kontrole prometa u Lumbardi kada je utvrđeno da vozilom upravlja brzinom većom od dozvoljene, za vrijeme dok mu je na snazi zaštitna mjera zabrane upravljanja i u vrijeme dok mu je ukinuta vozačka dozvola.

Osim spomenute novčane kazne vozaču je izrečena i dodatna tromjesečna zabrana upravljanja vozilima B kategorije.

JPA

Karte za pomorsku liniju Dubrovnik – Koločep – Lopud – Suđurađ koju održava „Postira” odnedavno se prodaju samo za određeni sat polaska, objavila je Jadrolinija. Kako je odnedavno komunikacija novinara s nacionalnom brodarskom kompanijom nemoguća, odnosno izbjegavaju odgovore na bilo kakva pitanja, a ako ih daju, veze s vezom nemaju, tako nije poznato što je Jadroliniju motiviralo na ovakvu odluku koja je zatekla stanovnike Elafitskih otoka.

Ovakva odluka Jadrolinije vjerojatno je motivirana turističkom sezonom jer veliki broj turista na Elafite odlaze upravo „Postirom”. Odluka je naizgled logična, kupiš kartu za određeni sat polaska broda i to je to. I bilo bi tako da ne postoji on ali... A to „ali” znači da za otočane ova linija ima isti značaj kao primjerice neka autobusna linija Libertasa stanovnicima Dubrovnika, „Postira” je njihov „autobus”. Pa zamislite onda da u Libertasu kažu da, ako npr. kartu koju ste kupili u trafici ne možete iskoristiti kad hoćete nego za točno određeni polazak kako biste reagirali.

Ukoliko se stanovnici Elafita na otoke vraćaju npr. odmah čim im završi radno vrijeme u Dubrovniku, uz uvjet da nema gužvi u prometu, još i mogu nešto planirati i kupiti kartu za određeni polazak „Postire” prema otocima. No, ako su u Gradu nekim drugim poslom, ako primjerice imaju zakazan liječnički pregled ili jednostavno idu u neku kupovinu, tada je teško planirati u koje će ure nazad doma, ali u Jadroliniji to izgleda nikome ništa ne znači. Njima je „Postira” ionako ljeti zlatna koka, samo tu zlatnu koku država obilno sufinancira kako bi bili na što boljoj usluzi stanovnicima, a ovo na ruku stanovnicima ne ide. Ako je problem u velikom broju turista neka Jadrolinija pojača liniju, uvede u plovidbu na njoj još jedan brod. Nema ga? Iznajmite ga. Zato ste tu kao državni brodar.

Nakon što trajekt „Oliver” nije izašao iz doka Brodogradilišta „Viktor Lenac” u kojem je još uvijek na remontu, a zapravo je trebao iz Splita zaploviti prema Veloj Luci 10. travnja, a za njegovo prvo isplovljavanje u Jadroliniji su tiskali i odaslali pozivnice uzvanicima, velolučka općinska načelnica Katarina Gugić kazala je kako tu situaciju ne želi komentirati prvenstveno radi poštovanja prema Oliveru Dragojeviću, po kojemu trajekt nosi ime, ali i poštovanja prema njegovoj obitelji.

Ipak, upozorila je kako situacija s trajektima, koji Velu Luku povezuju sa Splitom i Lastovom, nije dobra.

- Jedno je trajekt, a drugo je što su oni s tim trajektom planirali napraviti usred kampanje. Iz poštovanja prema Oliveru i njegovoj obitelji ne želim ovo komentirati. - rekla je Gugić, naglasivši kako ipak želi komentirati situaciju s drugim trajektima koji plove prema Veloj Luci.

- Veliki problem predstavlja trajekt „Korčula” koji je u kvaru i pretpostavlja se da neće doći do početka lipnja. Sve to rezultira time da trenutno jednu liniju vozi trajekt „Bartol Kašić” koji od Splita do Vele Luke vozi skoro 3 i pol sata. Drugu liniju vozi trajekt „Lastovo” u kojemu se zbog mjesta i visine u garaži gotovo svakodnevno događaju neugodne situacije. Da ne govorim da katamaransku, navodnu brzobrodsku liniju vozi katamaran koji je od Splita do Vele Luke prije 15 godina vozio dva sata, a danas vozi 2 i pol sata. Tako nešto ne može se zvati brzobrodskom linijom. - rekla je Gugić i dodala:

- Jadrolinija nam je velika podrška u manifestaciji „Trag u beskraju”, ali priča s trajektima jednostavno ne funkcionira, a kolateralne žrtve su stanovnici otoka Korčule i naši gosti. Sezona na otoku je pred vratima, ukoliko se ovo stanje ne riješi u brzom roku dogodit će se kolaps. - kazala je načelnica Općine Vela Luka Katarina Gugić.