Subota, 18 Veljača 2023
INFORMACIJE O NJIHOVU BROJU MOGU SE NAPISATI NA DVA NAČINA

Istina o električnim vozila u Hrvatskoj, evo koliko ih se kotrlja našim cestama

Zagovornici električnog pogona uvijek će istaknuti kako je prodaja takvih automobila snažno porasla, ali izbjeći će njihovu stvarnu brojku Zagovornici električnog pogona uvijek će istaknuti kako je prodaja takvih automobila snažno porasla, ali izbjeći će njihovu stvarnu brojku Foto: Stefan Schweihofer / Pixabay


Ako kažemo da Hrvati nisu baš ludi za potpuno električnim vozilima, nećemo baš kazati nešto novo. Velika propaganda vodi se u korist električnih vozila iako ti automobili ne zadovoljavaju prosječne potrebe ozbiljnijih korisnika, odnosno onih koji automobil imaju da bi ga, gle čuda, često vozili. Tako ćete npr. naići na vijesti kako je ponegdje njihova prodaja narasla sto ili čak 150 posto, ali uz takve vijesti najčešće ne ide i informacija o kojem se to broju primjeraka radi i koliko je udio električnih automobila uistinu na tržištu.

A kad je riječ o potpuno električnim vozilima od oko 2,5 milijuna registriranih vozila u Hrvatskoj, a prema podacima Centra za vozila Hrvatske, njih je prošle godine bilo svega 4.800. Godinu prije na našim cestama bilo je oko tri tisuće električnih automobila registriranih u Hrvatskoj. Zagovornici električnog pogona te bi informacije pretočili u vijest kako je u svega godinu dana broj automobila na električni pogon u Hrvatskoj porastao za 62 posto. No, realno stanje o zainteresiranosti hrvatskih kupaca za električna vozila iskazuje činjenica da je njihov broj u ukupnom broju vozila u Hrvatskoj tek mizernih oko 0,19 posto.

Vozila na hibridni pogon stoje puno bolje, ali u obzir treba uzeti i to da brojni proizvođači pojedine modele jedino i nude u takvoj izvedbi. Tako je 2021. godine hibridni pogon imalo 15,9 tisuća vozila, tijekom 2022. godine broj je porastao na 26,4 tisuće. U ukupnom broju vozila to je i dalje mali broj od oko 1,05 posto. Iz navedenog razloga što proizvođači u posljednje dvije godine brojne modele nude jedino kao hibridne izvedbe istina je također da broj takvih vozila u Hrvatskoj rapidno raste i da će uskoro biti značajan (prošle godine prodano ih je više nego dizelaša). Skloniji smo ipak to pripisati isključivo ponudi, a ne istinskom interesu kupaca. Naime, električni lobi trenutno je jak i postaje sve snažniji unatoč nepovjerenju većine kupaca i to ne samo u Hrvatskoj.

md