Utorak, 24 Siječanj 2023
PROVEDENO JE ISTRAŽIVANJE MEĐU NASTAVNICIMA

Učenici dobro reagiraju na građanski odgoj

Ilustracija Ilustracija Foto: Taylor Flowe / Unsplash


Nastavnici smatraju dobrom tzv. međupredmetnost građanskog odgoja i obrazovanja, a primijetili su kod učenika da su jako skloni tim sadržajima i da jača njihov interes za zajednicu, međutim, ne dobivaju svi učenici na jednak način te sadržaje, rezultati su istraživanja predstavljenog u utorak.

Kvalitativno istraživanje, provedeno među 40-ak nastavnika koji provode međupredmetno građanski odgoj i obrazovanje u osam gradova, pokazuje da su nastavnici opterećeni vlastitim predmetima te da imaju jako puno ishoda koje moraju ostvariti, pa međupredmetnost malo zaostaje.

- Nastavnici smatraju da je međupredmetnost dobra, ali da bi morala biti nadopuna predmetu građanskog odgoja i obrazovanja. - kazao je Nikola Baketa s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu predstavljajući rezultate na javnoj raspravi „Glas učenika za kvalitetnije građansko obrazovanje i dijalog mladih s donositeljima odluka”.

No, dodao je, „taj uzorak je bio pristran jer je riječ o nastavnicima prilično zainteresiranima za građanski odgoj i obrazovanje i žele ga provoditi, a postoji i dio nastavnika koji su nemotivirani tako da individualni pristup rezultira time da ne dobivaju svi učenici na jednak način sadržaje koje bi trebali tijekom svog obrazovanje”.

Učenici su, prema istraživanju, jako skloni tim sadržajima i to jača njihov interes za zajednicu i povezivanje s lokalnom zajednicom, kao i prepoznatljivost škole u lokalnoj zajednici budući da surađuju s različitim udrugama, ali i lokalnim vlastima. Nastavnici su pak istaknuli da im nedostaje kvalitetne edukacije za provedbu tih međupredmetnih tema jer imaju samo svoje inicijalno nastavničko obrazovanje za svoje predmete, a ne nužno za provedbu međupredmetnih tema.

Problematično je, istaknuo je Baketa, „da nakon niza godina provedbe međupredmetnih tema građanskog odgoja, ali i drugih tema, nema praktički nikakve povratne informacijena razini sustava - Ministarstva znanosti i obrazovanja ili agencije”.

(Hina)